Wizyta akwizytora w domu: jak postępować?
Chcesz żeby Twoja firma mniej płaciła za prąd? Prześlij nam swój rachunek za prąd na adres: [email protected], przedstawimy Ci Tańszą ofertę.
Akwizytor jest pracownikiem przedsiębiorstwa – na przykład sprzedawcy prądu – odpowiedzialnym za poszukiwanie nowych klientów i zawieranie z nimi umów. Zauważono w ostatnich latach przypadki, gdzie akwizytorzy niektórych sprzedawców prądu złożyli wizyty bezpośrednio w domu odbiorcy, czasami sprytnie wykorzystując brak wiedzy, aby zmusić do podpisania niekorzystnej dla odbiorcy umowy. Niektórzy akwizytorzy bezwstydnie podają się za energetyka, przedstawiciela lokalnego zakładu energetycznego lub przedstawiciela lokalnego Operatora Systemu Energetycznego. Prezentują oni nowe umowy do podpisania, tłumacząc je zmianą siedziby firmy, zmianą okresu rozliczeniowego lub potrzebą wymiany liczników. Grożą nawet, że odmowa podpisania umowy będzie skutkowała odcięciem dopływu prądu do domu.
Aby uniknąć sytuacji w której, bez możliwości przeanalizowania szczegółów oferty, odbiorca ulega presji akwizytora podpisując niekorzystną dla siebie umowę, radzimy:
Wizyta akwizytora u nas w domu: co zrobić?
- Przede wszystkim zapytać jaką firmę akwizytor reprezentuje i dokładnie sprawdzić czy czasami podana nazwa firmy nie jest jedynie podobna do nazwy naszego dostawcy lub sprzedawcy energii (przedstawiona nazwa różni się na przykład o jedną literę od nazwy naszego obecnego sprzedawcy/dostawcy). Warto też sprawdzić tożsamość przedstawiciela firmy. Te informacje należy zapisać i sprawdzić je u naszego dostawcy/sprzedawcy prądu, aby upewnić się, że akwizytor rzeczywiście jest jego przedstawicielem.
- Nie podpisywać umowy bez dokładnego jej przeczytania. Zgodnie z prawem odbiorca powinienem mieć dostęp do umowy przed jej podpisaniem. Warto więc poprosić akwizytora, aby pozostawił proponowaną i ostateczną umowę (niepodpisaną) w celu spokojnego jej przeanalizowania.
- Należy zapytać o dokładne warunki oferty i upewnić się, że nie podpisujemy umowy nie rozumiejąc wszystkich jej szczegółów oraz konsekwencji naszego w nią zaangażowania.
- Po sprawdzeniu tych wszystkich elementów, jeżeli odbiorca zdecyduje się na podpisanie nowej umowy, powinien on otrzymać od akwizytora egzemplarz umowy oraz formularz odstąpienia od tej umowy.
W przypadku podpisania umowy:
Odbiorca ma prawo odstąpić od umowy podpisanej poza lokalem sprzedawcy bez podawania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji w terminie do 10 dni od dnia podpisania umowy. W przypadku nieotrzymania od przedsiębiorcy wniosku o odstąpieniu od umowy, w terminie trzech miesięcy od podpisania umowy, odbiorca może poprosić o taki wniosek, po otrzymaniu którego odbiorca ma 10 dni aby odstąpić od umowy bez podawania przyczyn i nie ponosząc żadnych konsekwencji. Jeżeli podczas podpisania umowy klient został wprowadzony w błąd, nawet po terminie 10 dni od podpisania umowy, ma on prawo do odstąpienia od umowy nie ponosząc żadnych konsekwencji.
Masz firmę i chcesz płacić mniejsze rachunki za prąd? Wyślij fakturę za prąd Twojej firmy na adres : [email protected] a my przedstawimy Ci Tańszą ofertę. Zmieniając sprzedawcę prądu można zaoszczędzić do 30% na rachunkach za prąd. Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna, prosta i bezpieczna.